Εκπαιδευτικά Προγράμματα

28/09/2022

ΕΤΗΣΙΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

Κατεβάστε ή δείτε το αρχείο από τον παρακάτω σύνδεσμο:

https://dim-kefal.dod.sch.gr/?p=1031

 

ΠΡΑΞΗ 

Σήμερα  Δευτέρα 26/9/2022 και ώρα 13.15, ο Σύλλογος Διδασκόντων που αποτελείται από τους:

Θεοδοσία  Τσαντσαράκη,  Αθανασιάδου  Γαρυφαλλιά,  Πέρο  Ιωάννη,   Σακάτη  Αικατερίνη,  Αντωνούρη  Μαρία,  Μπατσούκα  Ξανθή, Ζαφείρα  Αγγελική,  Ρούσση  Αργυριάδη,  Πολίτη  Μαρία,  Τζήκα   Θεοδώρα,  Θεοδωροπούλου  Αγγελική, Αναστασίου  Άγγελο,  Πούγιο  Σταμάτιο,  Μυλωνά  Γεώργιο, Κωφίδου  Κωνσταντίνα,  Αυγηρέλλη  Κωνσταντίνο,  Ζαραγκότα  Δημήτριο, Στυλιανόπουλο  Μενέλαο,  Τσιμπούρη  Ευθύμιο, Μαστροκούκου  Αικατερίνη, Παπασταματίου Νικόλαο,

συνήλθε  σε τακτική  συνεδρίαση , ύστερα  από  την  πρόσκληση  της  διευθύντριας  με  θέμα:

«ΕΤΗΣΙΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥ  ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ».

Μετά από διαλογική συζήτηση ο Σύλλογος Διδασκόντων κατέληξε στη σύνταξη του ετήσιου σχεδίου δράσης ως εξής:

Α’ ΚΥΚΛΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ ΘΕΜΑ
Α1 – Α2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: «ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ»
Β1 – Β2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: «ΣΕΙΣΜΟΣ…ΤΙ ΚΑΝΩ;»
Γ1 – Γ2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ: «ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ, ΤΟ ΑΓΑΠΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ»
Δ1 – Δ2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ: «ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ-ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ»
Ε1 – Ε2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ: «ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΠΑΡΕΑ, ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΒΛΕΜΜΑ ΘΕΤΙΚΟ»
ΣΤ1 – ΣΤ2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ:«ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΥΙΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΦΥΛΑ»

 

Β’ ΚΥΚΛΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ ΘΕΜΑ
Α1 – Α2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ»:

«Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ»

Β1 – Β2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ: « Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ»
Γ1 – Γ2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: ΜΟΥΣΕΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: «ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ»
Δ1 – Δ2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: «ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΜΑΘΑΙΝΩ, ΔΡΩ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ»
Ε1 – Ε2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: «ΣΩΖΟΥΜΕ ΤΗ ΓΗ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ»
ΣΤ1 – ΣΤ2 ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: «ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ, ΣΧΕΔΙΑΖΩ ΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»

 

Γ’ ΚΥΚΛΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ ΘΕΜΑ
Α1 – Α2 ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ: «ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ … ΛΑΧΤΑΡΙΣΤΑ»
Β1 – Β2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: «ΜΕΡΙΜΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΑΥΡΙΟ»
Γ1 – Γ2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ»
Δ1 – Δ2 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: «ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝ’ ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ»
Ε1 – Ε2 ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ: «ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ»
ΣΤ1 – ΣΤ2 ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ: «ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ»

 

Δ’ ΚΥΚΛΟΣ
ΤΑΞΕΙΣ ΘΕΜΑ
Α1 – Α2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: «STEM-και η Γη γυρίζει»
Β1 – Β2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: «ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΟ ΑΥΡΙΟ»
Γ1 – Γ2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: « ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ»
Δ1 – Δ2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: « STEM ΚΑΙ ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ»
Ε1 – Ε2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: «ΟΤΑΝ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ»
ΣΤ1 – ΣΤ2 ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ: «ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ»

Για το σκοπό αυτό συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και αφού διαβάστηκε, υπογράφεται όπως ακολουθεί:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2021

Το Σχέδιο Δράσης του σχολείου στο πλαίσιο της εφαρμογής των Εργαστηριακών Δεξιοτήτων

ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: 12/Θ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΕΦΑΛΟΥ-ΚΩ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: 203

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ: 18

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ: 12 ΕΚΠ/ΚΟΙ ΠΕ70, 1 ΕΚΠ/ΚΟΣ ΠΕ 91.01

ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ –ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΧΕΔΙΩΝ ΔΡΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ: 12

 

  • ΟΙ ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΕΣ

 

ΤΑΞΕΙΣ 1οςΚΥΚΛΟΣ

ΕΥ ΖΕΙΝ

 

2οςΚΥΚΛΟΣ

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

3οςΚΥΚΛΟΣ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

4οςΚΥΚΛΟΣ

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Α ΥΓΕΙΑ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Β ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Γ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
Δ Δ1: ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΑΥΤΟΜΕΡΙΜΝΑ

Δ2: ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Ε ΨΥΧΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΑ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΦΥΣΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ-ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ STEM/ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
ΣΤ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ: ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

ΟΙ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΤΙΤΛΟΙ:

 

1ος ΚΥΚΛΟΣ: ΕΥ ΖΕΙΝ

Α ΤΑΞΗ: ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΟΧΩΡΑ

Β ΤΑΞΗ: ΤΟ ΠΑΠΑΚΙ ΠΑΕΙ…

Γ ΤΑΞΗ: ΕΓΩ, ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΦΥΛΟ

Δ ΤΑΞΗ: ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΞΙΑ!

Ε ΤΑΞΗ: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ-ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

ΣΤ ΤΑΞΗ: ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΥΓΙΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΦΥΛΑ

 

2ος ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Α ΤΑΞΗ: ΕΜΕΝΑ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ.

Β ΤΑΞΗ: ΤΣΟΥΝΑΜΙ, ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ, ΣΕΙΣΜΟΣ; ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ!

Γ ΤΑΞΗ: Η ΓΗ, ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ.

Δ ΤΑΞΗ: ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ!

Ε ΤΑΞΗ: ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΣΕΙΣΜΟ; ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ; ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΣΟΥΝΑΜΙ;

ΣΤ ΤΑΞΗ: BRAVO SCHOOLS-ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ.

 

3ος ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

Α ΤΑΞΗ: ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.

Β ΤΑΞΗ: ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΡΩ.

Γ ΤΑΞΗ: ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ, ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ.

Δ ΤΑΞΗ: ΔΥΝΑΜΩΝΩ, ΔΥΝΑΜΩΝΕΙΣ, ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΜΑΣ!

Ε ΤΑΞΗ: BRAVO SCHOOLS:”ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΟΣΜΟ» – ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΗΣ.

ΣΤ ΤΑΞΗ: ΣΕΒΟΜΑΙ ΤΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ! ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΑΣ(ΕΚΠΑ)

 

         4ος ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Α ΤΑΞΗ: ΜΙΚΡΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ.

Β ΤΑΞΗ: ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΙΣ;

Γ ΤΑΞΗ: ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΘΑ ΓΙΝΩ…

Δ ΤΑΞΗ: ΦΥΣΙΚΑ…ΜΑΓΙΚΑ!

Ε ΤΑΞΗ: STE(A)M KAI ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΚΑΙ ΥΔΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.

ΣΤ ΤΑΞΗ: ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟΣ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ.

 

  • ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΜΑΣ

Οι σημερινοί μαθητές αποτελούν τους πολίτες του αύριο. Σε ένα σχολείο που δεν αποκλείει κανέναν και αποδέχεται τη διαφορετικότητα, προσδοκούμε την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε όλους τους μαθητές που θα προάγουν υγιείς στάσεις και συμπεριφορές και θα διαμορφώσουν ενεργούς πολίτες με ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

  • ΣΤΟΧΟΙ

Α) Να μπορούν οι μαθητές  να αναλαμβάνουν κεντρικό και ενεργό ρόλο στη όλη μαθησιακή διαδικασία που αποτελεί άριστο πλαίσιο για την καλλιέργεια της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της συναισθηματικής ανάπτυξης τους. Να συνδιαλέγονται, να επικοινωνούν και να συνεργάζονται μεταξύ τους ως μέλη ομάδων για την ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων τόσο μεταξύ τους όσο και με τους εκπαιδευτικούς και μέσα σε θετικό παιδαγωγικό κλίμα να συμμετέχουν στην οικοδόμηση εννοιών, στην αξιολόγηση και στους στόχους, να μετασχηματίζουν τις ιδέες τους, να καλλιεργούν  την κριτική τους σκέψη, να αλλάζουν στάσεις και συμπεριφορές και να είναι ενεργοί πολίτες. Το σχολείο θα πρέπει πλέον να είναι ανοιχτό στην κοινωνία, να εφοδιάζει τους μαθητές με δεξιότητες, να τους ευαισθητοποιεί σε θέματα περιβάλλοντος, να καλλιεργεί τις αξίες της αυτοπειθαρχίας, της τιμιότητας, του σεβασμού της ελευθερίας, της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων,  της ενσυναίσθησης, της καλοσύνης,  και να διαμορφώνει ενεργούς πολίτες που θα αναλάβουν δράση, συνειδητοποιώντας ότι ο κόσμος γύρω μας αποτελεί υπόθεση όλων.

 

Β) Να μπορεί το σχολείο να συνεργαστεί με τους τοπικούς φορείς (δήμο, σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, πολιτιστικούς συλλόγους) για την ευαισθητοποίηση όλων πάνω σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος (ανακύκλωση, καθαρισμός ακτών, μείωση των απορριμμάτων, λειτουργία του κομποστοποιητή, αξιοποίηση επαναχρησιμοποιούμενων υλικών, δενδροφυτεύσεις στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου και στην ευρύτερη περιοχή του χωριού, δημιουργία λαχανόκηπου στο σχολείο, καλλιέργεια θεραπευτικών βοτάνων-δημιουργία του κήπου του Ιπποκράτη).

ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ:

Η λειτουργία του σχολείου σε μία απομακρυσμένη κοινότητα του νησιού.

Οι επαγγελματικές ιδιαιτερότητες των γονέων των μαθητών, οι οποίοι εργάζονται σε τουριστική περιοχή με εξαντλητικά και ασταθή ωράρια.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ:

Η καλή συνεργασία του σχολείου με το μεγαλύτερο μέρος των γονέων των μαθητών.

Η συνεχής υποστήριξη του σχολείου από τη Σχολική Επιτροπή του Δήμου.

 

  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

ΕΥ ΖΕΙΝ:

Στοχεύουμε να μπορούν οι μικροί μαθητές να κατανοούν και να διαχειρίζονται θέματα υγείας, να υιοθετούν σωστές διατροφικές συνήθειες, να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα σεξουαλικής αγωγής, να αναπτύξουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους και καλές διαπροσωπικές σχέσεις με τον περίγυρό τους καλλιεργώντας

σεβασμό στους άλλους και στη διαφορετικότητα.

 

ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ:

Να κατανοήσουν την αξία του φυσικού περιβάλλοντος και την ανάγκη κινητοποίησης όλων για την προστασία της τοπικής και της παγκόσμιας φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και να γνωρίσουν φυσικά φαινόμενα και τις φυσικές καταστροφές που αυτά προκαλούν.

 

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ:

Να πιστέψουν οι μαθητές ότι μπορούν να δράσουν και να  δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο, σεβόμενοι τα ανθρώπινα δικαιώματα, τη διαφορετικότητα και την αξία της ανθρώπινης ύπαρξης.

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ:

Επιδιώκουμε την καλλιέργεια της φαντασίας και της δημιουργικής σκέψης των μαθητών ώστε να εξοικειωθούν με τις διαδικασίες του τεχνολογικού και ψηφιακού γραμματισμού, τις βασικές έννοιες της επιχειρηματικότητας και τη γνωριμία με τα επαγγέλματα.

  • ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ

Αναμενόμενο όφελος είναι να αποτελέσει η εκπαίδευση τον σημαντικότερο φορέα για  τη βελτίωση της ικανότητας των μαθητών να αντιμετωπίζουν περιβαλλοντικά και αναπτυξιακά ζητήματα για την περιβαλλοντική και ηθική αφύπνισή τους, για την καλλιέργεια αξιών και στάσεων και τη δημιουργία ενός άριστου μεταξύ τους σχολικού κλίματος.

Επιθυμητό αποτέλεσμα είναι να καταφέρει το σχολείο να αφυπνίσει και να συνεργαστεί με τους γονείς και την τοπική κοινωνία. Να φέρει όλους αυτούς κοντά του ώστε να μπορέσουν να γνωρίσουν τους στόχους που έχει βάλει και  τους λόγους για τους οποίους τους επέλεξε. Να κατανοήσουν ότι είναι κι εκείνοι αναπόσπαστο κομμάτι του συνόλου που πρέπει να αλλάξει στάσεις και συμπεριφορές, που θα συνεργαστεί με το σχολείο από την ίδια πλευρά και θα δώσει το «καλό παράδειγμα» στους μαθητές ώστε να διαμορφώσουν τις δικές τους στάσεις και συμπεριφορές. Τα θέματα και οι δραστηριότητες που επιλέγονται είναι σύγχρονες. Αγγίζουν όλη την κοινωνία και προσελκύουν το ενδιαφέρον των μαθητών. Υπάρχουν κοινοί στόχοι και οι μαθητές δεσμεύονται ότι θα δράσουν. Αποκτούν κοινωνική ευθύνη για το τοπικό γίγνεσθαι συγχρόνως όμως συνειδητοποιούν ότι μέσα από το ατομικό και το τοπικό μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα και σε παγκόσμιο επίπεδο.