Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Η σοδειά μας!

Χίλια μπράβο στα παιδιά της Ε’ τάξης που μάζεψαν σήμερα τις ελιές από τα δέντρα του σχολείου μας, αλλά και στον εκπαιδευτικό Νικόλα Παπασταματίου που οργάνωσε τη διαδικασία! Τώρα περιμένουμε το λάδι μας!

περισσότερα στον παρακάτω σύνδεσμο:

=> Η σοδειά μας!

 

 

Δεντροφύτευση στο σχολείο μας

Δεντροφύτευση στο σχολείο μας

Η δράση «Ομορφαίνω το Σχολειό μου» συνεχίζεται και για το σχολικό έτος 2018-19 με την δεντροφύτεψη που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5/12/2018 στην αυλή του σχολείου μας.

Για την συμβολή τους θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ξεχωριστά τους:

  • κ. Χαματζόγλου Περιφερειακός Σύμβουλος, Πρόεδρος Φυτωρίου Ν. Αιγαίου για τα 100 δέντρα που μας δώρισε
  • το Δήμο Κω – Τοπικό Διαμέρισμα Κεφάλου που διαμόρφωσε την αυλή του σχολείου μας
  • τους γονείς και ιδιαιτέρως τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κ. Αντώνη Σπέρμπη για τη βοήθεια τους
  • τον κ. Δραμουντανή Σταμάτη που φροντίζει τον κήπο μας αφιλοκερδώς καθ’όλη τη διάρκεια του χρόνου

 

 

Ο ρόλος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Με το Νόμο 1982/90 άρθρο 11 παρ. 13, η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αποτελεί τμήμα των προγραμμάτων των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ένα χρόνο αργότερα, ο νόμος επεκτείνεται και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης είναι να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές/τριες τη σχέση του ανθρώπου με το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον, να ευαισθητοποιηθούν για τα προβλήματα που συνδέονται με αυτό και να δραστηριοποιηθούν με ειδικά προγράμματα, ώστε να συμβάλουν στη γενικότερη προσπάθεια αντιμετώπισής τους.

 

Βασικές αρχές

  • Άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία
  • Προσανατολισμός στη μελέτη πρόληψης ή επίλυσης περιβαλλοντικών θεμάτων ή προβλημάτων
  • Διεπιστημονική και διαθεματική προσέγγιση του θέματος/προβλήματος
  • Άμεση δράση σε τοπικό επίπεδο με στόχο μακροχρόνια αποτελέσματα σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο
  • Ανάδειξη συνεργασίας, καλλιέργειας αξιών και δημιουργίας νέων προτύπων, στάσεων και συμπεριφορών ατόμων, ομάδων και κοινωνίας απέναντι στο περιβάλλον
  • Ίσες ευκαιρίες για την οικοδόμηση γνώσεων, ανάπτυξη δεξιοτήτων, αξιών και στάσεων που απαιτούνται για την προστασία του Περιβάλλοντος
  • Έμφαση στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών/ριών με συζήτηση-αντιπαράθεση απόψεων, έρευνα, κριτική και δημιουργική επεξεργασία και δράση
  • Εστίαση της προσοχής στην αειφόρο ανάπτυξη του περιβάλλοντος

Στόχοι

  • Γνωστικοί (οικοδόμηση εννοιών, κατανόηση σχέσεων/ αλληλεπιδράσεων / συνεπειών ανθρώπου -περιβάλλοντος, περιβαλλοντικών προβλημάτων, μέτρων προστασίας κτλ.)
  • Επιστημονικοί (εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία/έρευνα, κριτική και δημιουργική προσέγγιση θεμάτων, ανάπτυξη επιστημονικής νοοτροπίας κτλ.)
  • Συμμετοχικοί (εργασία σε ομάδες, ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας, σεβασμός στις διαφορετικές απόψεις, στον τρόπο ζωής, στη δημιουργική δράση κτλ.)
  • Κοινωνικοί (σύνδεση της σχολικής με την καθημερινή ζωή, καλλιέργεια υπευθυνότητας, ικανότητα λήψης αποφάσεων και δημιουργικής παρέμβασης κτλ.)
  • Αισθητικοί (δημιουργία στενής σχέσης με τη φύση με τη μεσολάβηση όλων των αισθήσεων κτλ.)
  • Αυτομορφωτικοί (χρήση βιβλιοθήκης, τύπου, νέων τεχνολογιών, internet κτλ.)